Tineret Buzau 2007

Forumul oficial al Asociatiei Tineret Buzau 2007
 
HomeRegisterLog in

Share | 
 

 energizere

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
pink panther

avatar

Posts : 329
Join date : 2008-10-11
Age : 25
Location : buzau, romania

PostSubject: energizere   Thu Mar 26, 2009 9:24 pm

am postat niste energizere gasite pe net...dar voi puteti posta orice energizer vreti, mai ales ca sunt unele pe care le stiti, foooooarte interesante...deci...postati:):>

“ GRRR- PHUT- BOOM”
Fredonând ceva ce ar putea fi fara înteles poate fi o provocare interesanta, însa
poate parea incitant ceea ce ar putea însemna acel cânticel …
Materialele necesare :
?? Un “ flip chart “ sau orice alta suprafata pe care se pot scrie cuvinte.
?? Spatiu suficient pentru ca participantii sa aibe mobilitate suficienta
?? Un mediator
Marimea grupului :
Nedeterminata
Timpul :
În jur de 5 minute
Pas-cu-pas :
1. Mediatorul scrie urmatoarele cuvinte pe acea coala/ tabla astfel încât toti participantii
sa vada cuvintele:
ANA
NA
GRRR
PHUT
BOOM
2. Mediatorul citeste cuvintele încet si le cere participantilor sa participe.
3. Apoi mediatorul creste tonul în intensitate- ajungând la un ritm melodic tare si blând,
apoi rapid si mai rar, ( se poate realiza chiar un dans pe ritmul melodic )
4. “ Energizer”-ul se va termina cu un mare “ BOOOM!”
Meditarea si evaluarea :
De fapt, ceea ce s-a întamplat este ca participantii au învatat o mica parte dintr-o
noua limba, cu intonatiile si muzicalitatea corespunzatoare. Deci este posibila o discutie
despre “compozitia” unei limbi, bineînteles dupa ce fiecare si-a recapatat respiratia.
Efectele acestei metode :
Fiti atenti la intensitatea energizerului. Poate fi foarte tare si distractiv. S-ar putea
însa sa para stânjenitor pentru unii participanti, mai ales daca nu se cunosc între ei
suficient de bine.
Sursa : MARK TAYLOR 1998 : ” Simple ideas to overcome language
barriers”
in Language and Intercultural Learning Training Course Report,
European Youth Centre, Strasbourg
3) “ 60 secunde = 1 minut , sau nu este asa ? ”
Cu totii stim ca timpul este relativ – dar ce înseamna asta de fapt? Participantii
traiesc propriul lor minut. Comparati rezultatele.
Materialele necesare :
?? mediatorul are nevoie de un ceas
?? fiecare participant are nevoie de un scaun ?? daca exista un ceas în încapere, acopera-l cu o hârtie dar daca ticaie mutati-l în
alta încapere
Marimea grupului :
Nedeterminata
Timpul :
Oricât pâna la 2 minute si 30 de secunde
Pas – cu – pas :
1. Mediatorul roaga participantii sa-si ascunda ceasurile.
2. Apoi fiecare participant va trebui sa se aseze pe scaunul sau, tacut si cu ochii
închisi.
3. Mediatorul îi roaga pe toti sa se ridice si sa tina ochii închisi. La comanda
START! fiecare va începe sa numere 60 de secunde si sa se aseze pe rând ce
au terminat de numarat. Este important de stiut de catre toti participantii ca
acest exercitiu poate fi realizat doar daca se pastreaza liniste deplina. Odata ce
au terminat de numarat se pot aseza pe scaune si sa deschida ochii, dar nu
înainte!
Meditarea si evaluarea :
Acest energizer deschide portile spre un nou concept de timp si fiecare
relatie individuala cu acesta. Puteti continua în a discuta daca exista diferente
culturale privitoare la perceperea notiunii “timp”.
Efectele acestei metode :
Chiar daca sunt grupuri culturale omogene, acest energizer poate produce
efecte spectaculoase. NU râdeti de persoanele care se aseaza ultimele. S-ar putea
ca acestia din urma sa aibe una din zilele acealea “ încete”.
Sursa : Swatch, Timex, etc
4) “ Ceapa diversitatii !“
Indiferent de componenta grupului, exista multe diferente, care însa se
compenseaza între ele. Un exercitiu mic pentru a descoperi distractia!
Resursele necesare :
?? o încapere foarte spatioasa
Marimea grupului :
De la 10 la 40, este necesar un numar egal de participanti !
Timpul :
Pâna la 30 de minute
Pas – cu – pas :
1. Participantii sunt rugati sa formeze un cerc interior si unul exterior ( asezarea
sa se faca exact ca si învelisurile unei cepe ), participantii sunt situati fata în
fata în perechi.
2. Fiecare pereche trebuie sa gaseasca foarte repede un lucru ( obicei, asemanare,
mediu, atitudine…), ce au în comun si sa gaseasca o modalitate de exprimare a
acestuia.(puteti sa lasati la libera alegere modalitatea de exprimare sau puteti indica de fiecare data alta: “Cânta un cântec!”,“Mimeaza!”,“Creaza o poezie
din doua versuri!”,“Exprimarea cu galagie!”,“Exprimarea printr-un simbol”…)
3. Odata ce aceasta s-a întâmplat, cercul exterior se va muta în partea dreapta si
fiecare cuplu nou va trebui sa gaseasca asemanarea si sa o exprime. Poti de
asemenea sa îi sfatuiesti: mâncarea preferata, ce nu le-a placut în scoala,
familie, muzica, obiceiuri, atitudine, parere politica ), intrând de fiecare data
mai adânc în interiorul “cepei”.
4. Cuplurile pot fi schimbate de câteva ori, pâna când cercul este destramat
complet, depinde de câti participanti sunt). O varianta mai grea ar fi sa se
caute diferentele dintr-un cuplu si sa exprime complementaritatile ( sau sa se
gaseasca o expresie/ sau o situatie care sa le integreze pe amândoua).
Meditarea si evaluarea :
Poate fi urmat de discutii despre :
?? Care sunt asemanarile/diferentele care ne-au uimit?
?? De unde provin?
?? Care este perioada de complementaritate?
Efectele acestei metode :
Poate fi o metoda asemanata cu un adevarat “spargator de gheata”, dar
poate fi utilizat la sfârsitul unei întalniri (ca ramas bun ), sau pentru a identifica
unele elemente ajutatoare…Totul depinde de ce fel de întrebari veti pune. Atentie
poate fi galagios si haotic.
Sursa : Claudia Schachinger
5) Baloane
Pentru a ne împlini visurile trebuie sa înlaturam piedicile. Împreuna putem face ca
visurile noastre sa devina realitate.
Temele
Cele alese de grup
Scopuri
?? Crearea unei atmosfere placute în grup
?? Observatii legate de modurile în care se manifesta nedreptatile, discriminarea si
excluderea
?? Îndemnarea grupului sa actioneze în mod pozitiv si sa urmeze activitatile
Timp
20-30 min
Marimea grupului
10-40 persoane
Pregatire
?? 2 baloane pentru fiecare participant
?? 2 bucati de ata(de 50 cm)pt fiecare ?? Instrumente de scris
?? Un set de etichete si creioane
?? Un spatiu pentru notite
?? Încaperea trebuie sa fie destul de mare pentru ca participantii sa aiba loc sa fuga în
jurul ei, iar în mijloc sa nu existe scaune si mese.
Instructiuni
1. Participantii trebuie sa se gândeasca în câteva clipe în ce fel de societate ar dori sa
traiasca si sa prezinte una sau doua trasaturi ale acesteia
2. Sa scrie cele doua trasaturi pe o eticheta si sa le lipeasca pe peretele pentru notite.
3. Acum, fiecare sa se gândeasca la doua lucruri, ”obstacole”, care îi împiedica sa
corespunda celor doua trasaturi ale societatii ideale.
4. Împartiti instrumentele de scris, câte doua baloane si doua bucati de ata fiecaruia si
spuneti-le sa scrie pe baloane cele doua “obstacole” cu litere mari.
5. Fiecare trebuie sa spuna cele doua cuvinte pe care le-au scris pe baloane.
6. Spuneti-le ca acum au posibilitatea sa elimine aceste doua obstacole. Fiecare sa-
si lege câte un balon la fiecare picior. Când toata lumea e gata, spuneti-le ca pentru
a elimina obstacolele trebuie sa sara pe baloane pentru a le sparge. (Pt a fi si mai
mult haz si spirit de competitie, sugerati-le participantilor sa încerce sa sparga
baloanele celorlalti în timp ce le apara pe ale lor. )
7. Dati semnalul pentru începerea jocului.
Concluzii si evaluare
Începeti prin a-i întreba pe participanti daca le-a placut activitatea si cum s-au simtit.
Continuati cu întrebari ca:
?? De ce exista obstacole care sunt atât de greu de trecut?De unde provin?
?? Credeti ca exista oameni care întâmpina mai multe piedici decât altii?Cine sunt aceia?
?? Îi putem ajuta sa le depaseasca?
Back to top Go down
View user profile http://girlonthemoving.blogspot.com
 
energizere
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Tineret Buzau 2007 :: Diverse :: Diverse-
Jump to: